torsdag 4 juni 2009

ska jag skratta eller gråta?


Det river sönder mig att det ens får skapas en reklam för detta, är den ens på riktigt? Får den ens lov att sändas? Jag hoppas inte det. Jag hoppas att detta bara är ännu ett absurbt klipp från youtube. Men verkligheten är betydligt mer skrämmande, att männsikor faktist tycker så gör mig förkrossad. Jag är partisk, jag vet.

Jag är människa först! Och människor har samma sätt att älska, visa kärlek! Min kärlek är inte mindre värd än din! Om du tycker det, förklara för mig varför. Så att jag kan få förstå varför mina känslor inte betyder lika mycket. Jag vill gärna veta,för jag förstår inte.

Låt oss prata om den svenska kyrkan istället, något som geografiskt är lite mer aktuellt. Skall följa deras debatt i kyrkorådet i höst. Jag hoppas att de inte anser sig vara högre stående varelser än andra människor & dömmer ut att all kärlek inte är lika mycket värt i guds ögon. För det mina vänner är att köpa sig en direkt biljett till helvetet. To be continue

3 kommentarer:

roensk sa...

Jag tyckte att det var svinroligt! Det kan ju inte vara på riktigt? Som att man gifter sig för att senare kunna skaffa barn. Man gifter sig väl för att på något sätt visa att man tänker leva ihop och att det ett slutgiltigt bevis på det? Det kan väl iofs också vara föråldrat då det är rätt många som skiljer sig men den där videon hade ju ingen substans eller någon kontakt med verkligheten. Därav skämtvideo...

tjilla sa...

Suck. Jag tror tyvärr att det var på riktigt.

Typiskt USA som vill "skydda" barnen från saker som inte ses som norm.

Barn är faktiskt bättre på att acceptera det mesta. Bara vi förklarar för dem och de förstår oxå. Alltså faller hela det här klippet.

Men som tur är finns det folk som tycker "rätt" oxå. Det här är ett roligt bevis: http://www.funnyordie.com/videos/c0cf508ff8/prop-8-the-musical-starring-jack-black-john-c-reilly-and-many-more-from-fod-team-jack-black-craig-robinson-john-c-reilly-and-rashida-jones

Anonym sa...

För att inte tala om hur skumt det är att kristendomen som predikar kärlek till alla inte skulle acceptera homosexualitet. Kärnfamiljen som konstruktion är ju egentligen bara konstig i vårt tidevarv. Det bästa för alla individer borde väl rimligtvis vara att inte bli varesig fördömda eller kontrollerade sålänge ingen av parterna rimligtvis skadas av relationen?