fredag 19 september 2008

Prioritera mera

Fan.. ibland funderar jag verkligen hur människan är funtad-på riktigt!
Vi kan komma på hur man klyver atomer, bygger ett flygplan, flyger till månen & lagar en rackans god lasagne. Men sen på andra sidan så blir människan helt handlingsförlamad och ba sätter sig & glor på TV i 3 timmar för att man inte kom på vad man ville/orka/ borde göra istället. Man börjar ju fundera på om all teknik har gjort att man gått tillbaka några hundra år i utveklingen.

Bli inte förnärmad när jag säger så, jag menar mest att vi e så förbannat vana vid att det finns datorer & annat som sköter tänkandet åt oss. Hjärnan e ju rätt nöjd när man har zappat på tv:n mellan "next", äntligen hemma & det där vänner avsnittet man sätt 10 gånger redan,eller? Detta kanske ba e svammel & bullsh*t eller så kanske det är något man bör ta sig en funderare på.

Jag skall sluta kolla på tv, spela, slösurfa bara för att jag inte har nått annat & gö & inte orkar angagera mig i de. Jag skall bara titta på tv, spela & surfa när jag faktist vill det. Tiden som blir över skall jag lägga på något som ger mig mer. Kanske ta en promenad, spela lite gitarr, ringa nån & tjöta en stund eller faktist bara stanna upp en liten stund.....